Ρεμπέτικο - Rebetiko

άρθρα-βιβλία

1. γρήγορη αναζήτηση


18/5/2000
- Συγγραφέας: ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ
- ΤΑ ΝΕΑ
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στην Αθήνα

ΑΓΑΠΑΕΙ: Τους συνεπείς ανθρώπους

ΕΛΠΙΖΕΙ: Σε μία καλύτερη ζωή

ΠΙΣΤΕΥΕΙ: Στην ειλικρίνεια

ΟΡΓΙΖΕΤΑΙ: Με τους «δοξασμένους» χωρίς προσόντα

ΝΟΣΤΑΛΓΕΙ: Το χρυσό παρελθόν του ελληνικού τραγουδιού

ΔΙΑΒΑΖΕΙ: Σικελιανό, Ελύτη, Λειβαδίτη, Ρίτσο, Γκάτσο

Στην ομάδα των κορυφαίων δεξιοτεχνών του μπουζουκιού ανήκει ο Γιάννης Σταματίου - Σπόρος, με θητεία 45 χρόνια στο χώρο του λαϊκού τραγουδιού, τον οποίο υπηρετεί από 13 χρόνων! Τώρα κυκλοφόρησε ο τελευταίος του δίσκος (ψηφιακός) με τίτλο «Ανταύγειες» που περιέχει ορχηστρική λαϊκή μουσική. Παράλληλα ετοιμάζεται και η επανέκδοση μιας άλλης δουλειάς του σε CD, «Σπόρος και χρόνος». Στη χειμερινή σεζόν θα εμφανισθεί στην Αθήνα, επικεφαλής μεγάλης λαϊκής κομπανίας.

ΕΡ.: Το λαϊκό τραγούδι σήμερα;

ΑΠ.: Σε άσχημο δρόμο.

ΕΡ.: Γιατί;

ΑΠ.: Επειδή οι σύγχρονοι καλλιτέχνες απομυζούν τα παλιά τραγούδια.

ΕΡ.: Σε τι ενοχλεί αυτό;

ΑΠ.: Με τις επανεκτελέσεις κακοποιούν τις αυθεντικές φόρμες. Τις αλλοιώνουν.

ΕΡ.: Σε φοβίζει αυτό για το μέλλον του τραγουδιού;

ΑΠ.: Πολύ. Γιατί με τις δημιουργίες των παλιών κορυφαίων επιπλέουν σήμερα οι «καλλιτέχνες - φελλοί!».

ΕΡ.: Η ατμόσφαιρα στα παλιά λαϊκά κέντρα που δούλευες;

ΑΠ.: Με τα υπέρ και τα κατά, αλλά κόσμια σε γενικές γραμμές.

ΕΡ.: Δεν είχε παρατράγουδα η νύχτα στην εποχή του '50;

ΑΠ.: Ελάχιστες φορές.

ΕΡ.: Η διαφορά της διασκέδασης τότε και σήμερα;

ΑΠ.: Μεγάλη. Τότε οικογενειακή διασκέδαση, σήμερα χαμηλού επιπέδου.

ΕΡ.: «Τζίμης ο Χονδρός» ή «Τριάνα». Ποιο ήταν πιο ευπρόσωπο;

ΑΠ.: Και τα δύο πολύ καλά.

ΕΡ.: Εργάσθηκες εκεί;

ΑΠ.: Πολλές σεζόν. Και χειμώνες και καλοκαίρια.

ΕΡ.: Η διαφορά ρεμπέτικου με λαϊκό;

ΑΠ.: Υπάρχει μόνο λαϊκό τραγούδι.

ΕΡ.: Τρίχορδο ή τετράχορδο μπουζούκι;

ΑΠ.: Ισάξια και τα δύο.

ΕΡ.: Η τέταρτη χορδή δεν αλλοιώνει τον ήχο;

ΑΠ.: Όχι.

ΕΡ.: Βαμβακάρης, Τσιτσάνης ή Χιώτης;

ΑΠ.: Πρωτεργάτης, συνεχιστής, μεταρρυθμιστής.

ΕΡ.: Θεοδωράκης ή Χατζιδάκις;

ΑΠ.: Χατζιδάκις.

ΕΡ.: Γιατί χάθηκαν οι μεγάλες φωνές;

ΑΠ.: Τις καταδίκασαν οι πολυεθνικές.

ΕΡ.: Καζαντζίδης ή Μπιθικώτσης;

ΑΠ.: Και οι δύο αναντικατάστατοι.

ΕΡ.: Το μπαράκι του Μάριου στην οδό Ίωνος;

ΑΠ.: Στρατηγείο των κολοσσών του λαϊκού τραγουδιού.

ΕΡ.: Θέατρο, σινεμά ή τηλεόραση;

ΑΠ.: Μου αρέσει ο κινηματογράφος.

ΕΡ.: Ο ελεύθερος χρόνος σου;

ΑΠ.: Ακούω παλιά λαϊκά.

ΕΡ.: Σε πόσα τραγούδια έχεις παίξει με το μπουζούκι σου;

ΑΠ.: Σε περισσότερα από 600!

ΕΡ.: Σε δίσκους 78 ή 45 στροφών;

ΑΠ.: Σε όλα και στις 33 στροφές.

ΕΡ.: Γιατί δεν σε κράτησε η Αμερική;

ΑΠ.: Αγαπώ πολύ την Ελλάδα.

ΕΡ.: Οι αναμνήσεις σου από το Χόλιγουντ;

ΑΠ.: Χίλιες νύχτες όμορφες!

ΕΡ.: Γιατί βάζεις όρους να εμφανισθείς σε κέντρα;

ΑΠ.: Το επιβάλλουν οι αρχές μου.

ΕΡ.: Οι «Ανταύγειες»;

ΑΠ.: Τελευταία μου δουλειά με ορχηστρικά.

ΕΡ.: Επιμένεις πάντα στα ορχηστρικά;

ΑΠ.: Όχι πάντα.

ΕΡ.: Έχεις συνθέσει τελευταία τραγούδια;

ΑΠ.: Ναι, αλλά οι δισκογραφικές εταιρείες επιμένουν μονόπλευρα...

ΕΡ.: Η επόμενη κίνησή σου;

ΑΠ.: Ελπίζω να κάνω κάτι καλό που ν' αρέσει στον κόσμο.

ΕΡ.: Σε studio ή σε μαγαζί;

ΑΠ.: Και στα δύο. Έχω μεγάλη διάθεση για δουλειά.

ΕΡ.: Όπως πριν από 30 ή 40 χρόνια;

ΑΠ.: Νιώθω πάντα νέος. Το λέω και το πιστεύω.


 Σχόλια X