Page 1 of 1

ρεμπέτικο και προσευχή

Posted: Fri Apr 13, 2001 12:35 pm
by alexiada
Το ρεμπέτικο τραγούδι είναι άκρως προσωπικό. Ο ρεμπέτης ζει εκτός κοινωνίας και προσπαθεί με το τραγούδι του να κοινωνήσει τα στοιχεία που τον περιθωριοποιούν. Το ρεμπέτικο είναι καταρχήν εσωτερικό και σ' αυτό μοιάζει με την προσευχή (στο προσωπικό και εσωτερικό)και κατ' επέκταση με το βυζαντινό μέλος.
Αυτές είναι κάποιες πρώτες σκέψεις, οι οποίες ενδεχομένως είναι πέρα για πέρα λανθασμένες. μπορεί, ωστόσο, να κρύβουν και κάποια αλήθεια.
Ευελπιστώ σε κάποια αντίδραση.
Φιλικά
alexiada

Posted: Fri Apr 20, 2001 3:59 am
by george
Ο ρεμπέτης δεν νομίζω πως ζει εκτός κοινωνίας. Μπορεί να ζει στο περιθώριο αλλά αυτό δεν σημαίνει πως ζει και εκτός κοινωνίας.
Συγγνώμη αλλά δεν κατάλαβα τι θέλεις να πεις με το εσωτερικό.
Το ρεμπέτικο κοινωνεί στοιχεία που το περιθωριοποιούν. Ειδικά τα ρεμπέτικα της πρώτης περιόδου (σύμφωνα με τον Δαμιανάκο). Από ένα σημείο και μετά όμως δεν νομίζω οτι συμβαίνει αυτό. Το ρεμπέτικο δεν είναι πλεον περιθώριο

george



Edited by - george on 20/04/2001 04:00:07

Posted: Sat Apr 21, 2001 4:13 pm
by nikos
Συχνά (όσον αφορά το ρεμπέτικο) το περιθώριο ταυτίζεται με τον υπόκοσμο. Και αυτό είναι αρκετά επικίνδυνο θα έλεγα. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο Μάρκος π.χ. είναι υπόκοσμος. Ένα μικρό σχόλιο ήταν αυτό για το περιθώριο. Σε ότι αφορά το μήνυμά σου θα ήθελα να πω οτι συμφωνώ με τον george. Θέλω μόνο να προσθέσω κάτι. Το ρεμπέτικο μετά τον πόλεμο (κυρίως λόγω Τσιτσάνη) όχι μόνο δεν ήταν περιθώριο αλλά όλη η Ελλάδα το άκουγε.
Σε ότι αφορά τη σύνδεση ρεμπέτικου - προσευχής και βυζαντινού μέλους θα επανέλθω.

Νίκος