MPERDEMATA

.

Συντονιστής: Stelios Lambropoulos

Anonymous01
Δημοσιεύσεις: 0
Εγγραφή: Πέμ. Οκτ. 30, 2003 12:02 pm

MPERDEMATA

Δημοσίευσηαπό Anonymous01 » Σάβ. Μαρ. 06, 2004 5:10 am

GEIAS SAS MORTIDES KAI MORTISSES.

THA EKFERW MIA PROSOPIKI APOPSI KAI AN KANW LATHOS AS ME DIORTHOSETE
KATARXIN AN KAI ASXOLOUME XRONIA ME TO REBETIKO KAI TO SMYRNEIKO TRAGOUDI (PAIZW LAOUTO K KITHARA)EIMAI AKOMA ARKETA MPERDEMENOS.
KATARXIN EGW XWRIZW TO REMBETIKO SE REMBETIKO PEIRAIWTIKOU YFOUS KAI SE SMIRNAIIKOU YFOUS('H LOGIOU YFOUS AN THELETE) KAI FYSIKA YPARXOUN KAI TA KATHAROAIMA PARADOSIAKA KAI MH SMYRNEIKA.
TH SMYRNH LOIPON ,APO OPOU KAI PROILTHE TO REBETIKO, TH XARAKTIRIZE TO POLYPOLITISMIKO PERIVALON.DILADI ELLINES TRAGOUDISTES, POU HTAN KAI OI KALLITEROI ,SYNERGAZOTOUZAN ME TOURKOUS ,ARMENIOUS, ROUMANOUS KAI APO KATHE LOGOIS ETHNIKOTITAS MOUSIKOUS ALLA KAI VEVEWS ME ELLINES KATAPLIKTIKOUS MOUSIKOUS KAI ORGANOPAIXTES.ETSI PLAIXTIKAN OI BYZANTINOI "HXOI" ME TOUS ANATOLITIKOUS DROMOUS KAI VGIKAN TA SMIRNEIKA,KAI ARGOTERA TA REMPETIKA, TRAGOUDIA. H BASI OMWS PISTEUW EINAI H BYZANTINI MOUSIKI .ALLWSTE TO MARTIROUN KAI OLOI OI AMANEDES POU EXOUN HXOGRAFITHEI THN EPOXH EKEINH .ALLA KAI TA TRAGOUDIA EXOUN SAFESTATA BYZANTINO TROPO. VEVAIA OI BYZANTINH MOUSIKH SIMERA EXEI KAI AYTH ALLOIWTHEI VATHITATA ME TO PERASMA TOU XRONOU. OI YMNOI DILADI POU LEGONTE STIS EKKLISIES DEN EXOUN KAMIA SXESH ME TO OPWS THA EPREPE NA LEGONTAI 'H ME TO OPWS LEGONTAN TON PROHGOUMENO AIWNA 'H AN THELETE ME TO OPWS EXOUN GRAFTEI H ARXIKES PARTITOURES. ELAXISTOI PSALOUN SIMERA OPWS THA EPREPE NA PSALOUN.
TELOS PANTWN PALI MPERDEUTIKA.... THELW NA KATALIKSW PWS H SMYRNEIKI MOUSIKI KAI TO REMPETIKO EINAI MIA PAGKOSMIA KLIRONOMIA KAI EYTIXWS H DISKOGRAFEIA ISA POU PROLAVE NA KATAGRAPSEI TIS MEGALITERES FWNES(NTALGAS,VIDALIS,NOUROS,SOFRONIOU,ROZA KLP) TOUS KALLITEROUS ORGANOPEXTES (PERISTERIS,OGDONTAKIS,SEMSIS,TOMPOULIS,BATZANOS,LAMPROS KAI ALLOI)KAI FISIKA TOUS DIMIOURGIKOTEROUS SYNTHETES PAGOSMIWS!! PERIMENW SXOLIA KAI DIORTHOSEIS..ANTE GEIA MAS

yiorgosv
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Δευτ. Μαρ. 29, 2004 10:45 pm
Τοποθεσία: Greece

Δημοσίευσηαπό yiorgosv » Δευτ. Μαρ. 29, 2004 10:49 pm

ΔΟΚΙΜΗΗΗ

yiorgosv
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Δευτ. Μαρ. 29, 2004 10:45 pm
Τοποθεσία: Greece

Δημοσίευσηαπό yiorgosv » Δευτ. Μαρ. 29, 2004 10:52 pm

Γεια σου ΝΤΑΛΓΚΑ. Πρωτη φορα μπαινω στο φορουμ.
Ειχα γραψει μια απαντηση στο θεμα σου και δεν ειχα
κανει registration και ταχασα ολα...
Εξ ου και η δοκιμη.
Θα σου απαντησω παλι οταν θα χω την ιδια εμπνευση...
Ciao

nickpol
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: Τετ. Ιαν. 26, 2005 1:34 pm

Δημοσίευσηαπό nickpol » Σάβ. Ιαν. 29, 2005 12:51 am

Στο μεταξύ θα απαντήσω εγώ, Γιώργο, αν και δεν ξέρω αν μετά από σχεδόν ένα χρόνο ο "Νταλγκάς" θα διαβάσει την απάντησή μου. Τέλος πάντων:

Επί του τί είναι ρεμπέτικο, ακόμα ερίζουν οι επαϊοντες, σίγουρα πάντως δεν είναι εκείνο το ανεκδιήγητο (για μένα) Τικ τάκ που φαίνεται πως είναι ο πρώτος (χρονολογικά) δίσκος με αυτόν τον προσδιορισμό.

Μιά χονδρική κατάταξη σε σμυρναίικου και πειραιώτικου ύφους σχολές είναι ας πούμε παραδεκτή, για αρχή (τα λόγια τραγούδια είναι άλλα, της Πόλης κυρίως και πάντως παλαιότερα, αν και τα τελευταία παραδείγματα παρόμοιων κομματιών είναι του Τούντα, Παγκρατιώτισσα και άλλα πολλά). Δεν μπορούμε όμως να πούμε ότι από τη Σμύρνη προήλθε το ρεμπέτικο. Πήρε και από εκεί θα ήταν σωστότερο.

Οι βυζαντινοί ήχοι δεν μπλέχτηκαν (όσπου να καταλάβω αυτή τη λέξη στα γκρήκλις είδα και έπαθα!) με ανατολικούς δρόμους. Η βάση είναι όχι η βυζαντινή αλλά η αρχαία ελληνική μουσική που τη θεωρία της παρέλαβαν παράλληλα αλλά ανεξάρτητα Βυζαντινοί (πρώτα) και ?ραβες. Μπήκαν και οι Πέρσες και αργότερα (όταν ήρθαν και εγκαταστάθηκαν) οι τουρκικές φυλές, καθώς άρχισαν να εκπολιτίζονται σιγά σιγά, οι Αρμένηδες και άλλοι, για να φτάσουμε στην ανατολική μουσική που είναι πλέον κοινό κτήμα όλων των λαών της περιοχής άν και κάθε λαός έχει τις ιδιαιτερότητές του.

Η βυζαντινή μουσική δεν αλλοιώθηκε βαθμιαία με το πέρασμα του χρόνου. Είχε κρατήσει μία ισχυρότατη προφορική παράδοση που συνεχίστηκε και κατά την τουρκοκρατία και μάλιστα με τεράστια άνθηση κατά τον 17ο και 18ο αιώνα και συνέχισε να υπάρχει και να τραγουδιέται σωστά μέχρι σήμερα αλλά σε ελάχιστα πλέον σημεία (Κων/πολη, ?γιον Όρος και Μικρασία μέχρι την καταστροφή βεβαίως). Στην ελεύθερη Ελλάδα θέλαμε, βλέπεις, να γίνουμε Ευρωπαίοι και φέραμε την ευρωπαϊκή τετραφωνία ήδη από τον 19ο αιώνα. Η αλλοίωση οφείλεται αφ' ενός σε αυτό, αφ' ετέρου στην έλλειψη (στην Ελλάδα) χώρων όπου να διδάσκεται η παράδοση. Εάν όμως βρεθείς Μεγάλη Εβδομάδα στις βραδυνές ακολουθίες στην Καπνικαρέα θα ακούσεις τον μαθητή του Καρρά Γιώργο Ρεμούνδο και θα καταλάβεις τι είναι βυζαντινή μουσική. Και ακόμα καλύτερα θα καταλάβεις αν ακούσεις τον δάσκαλό μου πρωτοψάλτη Βασίλη Νόνη, κάπου στα βόρεια προάστεια της Αθήνας.

nikos a. Politis


Επιστροφή στο “6) ρεμπέτικο και βυζαντινή μουσική - Rebetiko and Byzantium”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 2 και 0 επισκέπτες