ρεμπέτικο και προσευχή

.

Moderators: Stelios Lambropoulos, theocharis

alexiada
Posts: 2
Joined: Mon Mar 12, 2001 11:50 am

ρεμπέτικο και προσευχή

Postby alexiada » Fri Apr 13, 2001 12:35 pm

Το ρεμπέτικο τραγούδι είναι άκρως προσωπικό. Ο ρεμπέτης ζει εκτός κοινωνίας και προσπαθεί με το τραγούδι του να κοινωνήσει τα στοιχεία που τον περιθωριοποιούν. Το ρεμπέτικο είναι καταρχήν εσωτερικό και σ' αυτό μοιάζει με την προσευχή (στο προσωπικό και εσωτερικό)και κατ' επέκταση με το βυζαντινό μέλος.
Αυτές είναι κάποιες πρώτες σκέψεις, οι οποίες ενδεχομένως είναι πέρα για πέρα λανθασμένες. μπορεί, ωστόσο, να κρύβουν και κάποια αλήθεια.
Ευελπιστώ σε κάποια αντίδραση.
Φιλικά
alexiada

george
Posts: 4
Joined: Sat Mar 10, 2001 3:01 am

Postby george » Fri Apr 20, 2001 3:59 am

Ο ρεμπέτης δεν νομίζω πως ζει εκτός κοινωνίας. Μπορεί να ζει στο περιθώριο αλλά αυτό δεν σημαίνει πως ζει και εκτός κοινωνίας.
Συγγνώμη αλλά δεν κατάλαβα τι θέλεις να πεις με το εσωτερικό.
Το ρεμπέτικο κοινωνεί στοιχεία που το περιθωριοποιούν. Ειδικά τα ρεμπέτικα της πρώτης περιόδου (σύμφωνα με τον Δαμιανάκο). Από ένα σημείο και μετά όμως δεν νομίζω οτι συμβαίνει αυτό. Το ρεμπέτικο δεν είναι πλεον περιθώριο

george



Edited by - george on 20/04/2001 04:00:07

nikos
Posts: 12
Joined: Thu Mar 15, 2001 10:58 am
Location: Germany

Postby nikos » Sat Apr 21, 2001 4:13 pm

Συχνά (όσον αφορά το ρεμπέτικο) το περιθώριο ταυτίζεται με τον υπόκοσμο. Και αυτό είναι αρκετά επικίνδυνο θα έλεγα. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο Μάρκος π.χ. είναι υπόκοσμος. Ένα μικρό σχόλιο ήταν αυτό για το περιθώριο. Σε ότι αφορά το μήνυμά σου θα ήθελα να πω οτι συμφωνώ με τον george. Θέλω μόνο να προσθέσω κάτι. Το ρεμπέτικο μετά τον πόλεμο (κυρίως λόγω Τσιτσάνη) όχι μόνο δεν ήταν περιθώριο αλλά όλη η Ελλάδα το άκουγε.
Σε ότι αφορά τη σύνδεση ρεμπέτικου - προσευχής και βυζαντινού μέλους θα επανέλθω.

Νίκος


Return to “6) ρεμπέτικο και βυζαντινή μουσική - Rebetiko and Byzantium”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests